Aktualności
Poniedziałek, 20 lutego 2017 22:09

„Tu chcę żyć. Kraków 2030”

Tak brzmi hasło kampanii, której celem jest zachęcenie mieszkańców do zaangażowania się w prace nad Strategią Rozwoju Krakowa 2030.
Krakowianie będą mieli wiele okazji, aby podzielić się swoimi pomysłami na ulepszenie naszego miasta, biorąc udział w warsztatach #PatchWork 2030, hackathonie KrakHack, śledząc profil SRK na Facebooku, czy też dzieląc się opiniami za pomocą ankiety online. Całość komunikacji wspiera kampania outdoorowa oraz jej krakowscy ambasadorzy: Bartosz Szydłowski, Ewa Wachowicz, Zofia Gołubiew, Andrew Hallam i Julien Hallier.

Jaki będzie Kraków za 13 lat? Zdecydują jego mieszkańcy. Od kilku miesięcy w krakowskim magistracie przygotowywana jest Strategia Rozwoju Krakowa. Od dziś również mieszkańcy mogą się przyłączyć do jej tworzenia. Na stronie internetowej www.skr2030.pl jest już dostępna ankieta, w której mieszkańcy mogą wypowiedzieć się na temat swoich marzeń.

Do udziału w ankiecie zachęcać będzie kampania promocyjna "Tu chcę żyć. Kraków 2030", której twarzami zostało m.in. dwoje mieszkających w Krakowie obcokrajowców. Ich wizerunki zobaczymy na plakatach w całym mieście. Chodzi o to by za 13 lat każdy powiedział "Tu Chcę żyć" – mówią organizatorzy kampanii.

Jest też przygotowany profil facebookowy o nazwie "Strategia rozwoju Krakowa".

Dokument przedstawiający całą strategię, w którym oczywiście będą uwzględnione pomysły i marzenia mieszkańców Krakowa powinien być gotowy końcem kwietnia

– Wkroczyliśmy w najważniejszą w mojej ocenie fazę prac nad Strategią Rozwoju Krakowa. Do tej pory nad tym dokumentem pochylali się urzędnicy i eksperci. Ale brakuje najważniejszej części. Na nią złożą się pomysły mieszkańców na ulepszenie miasta. Jeżeli ich zabraknie dokument nie będzie kompletny, bo przecież strategia to rodzaj umowy społecznej, którą my krakowianie na co dzień działający w różnych środowiskach – biznesu, nauki, kultury, administracji itd. wspólnie zawieramy na rzecz rozwoju miasta – powiedział prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Kolejnym etapem prac nad strategią będzie projekt #PatchWork2030, w ramach którego mieszkańcy będą mieli okazję zapoznać się z kluczowymi założeniami nowej strategii oraz przedyskutować je na forum. Warsztaty odbędą się 5 i 6 kwietnia i będą w pierwszej kolejności skupiać się na dyskusjach z sześcioma wybranymi grupami: kobietami, osobami związanymi z kulturą, seniorami i silver economy, środowiskiem outsourcingowym, ekspatami oraz młodymi ekspertami (start-upy). Każda z grup będzie miała swojego ambasadora.

Zofia Gołubiew, ambasador marki doświadczenie, uważa że potencjał Krakowa powinien być uwzględniony w strategi poprzez doświadczenia seniorów.

- Korzystajmy z dziadków, pracujmy dla wnuków. Chciałabym żeby w 2030 roku Kraków był przewietrzony, czysty, pełen zieleni, otwarty na różne kultury, na różne wyzwania, bo to zawsze wzbogaca. Żeby Kraków był piękny, estetyczny, ale nowoczesny w guście, żeby był różnorodny. Żeby myło miejsce dla muzyki klasycznej, ale i lekkiej. Miejsce dla teatru tradycyjnego, ale i awangardowego. Żeby były puby, bary, kluby, ale i eleganckie restauracje. Doświadczenie seniorów bardzo może pomóc w stworzeniu takiego Krakowa – przekonuje była dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie.

Tomasz Cichocki i materiały prasowe Urzędu Miasta Krakowa
Targi
Reklama
galeria zdjęć
komentarze
Reklama
Reklama
Intermed
Najczęściej czytane
    Reklama
    Reklama
    Meles
    Pod naszym patronatem
    Partnerzy malopolskaonline.pl