WSB
Aktualności
Poniedziałek, 17 marca 2014 12:25

ZIO 2022. Jest już logotyp Krakowa

Rynek krakowski, góralska parzenica , błękit, biel i żółty to klucze do Olimpijskiego Logotypu Krakowa.
Urzędnicy krakowscy otrzymali ponad sto prac ale żadna z nich nie wpadła w oko recenzentom. Były motywy pawich piór kojarzące się niejednoznacznie z nieszczęściem ale także z Krakowem, kolory olimpijskie, których nie wolno wykorzystywać w konkursie.

W końcu wykonanie znaku graficznego zlecono specjalistom. Na początku powstał rysunek rynku krakowskiego i uliczek. Dodano kształt parzenicy-głównego wzoru charakterystycznego dla zdobnictwa tatrzańskich górali. To niezbędny element dekoracyjny stroju ludowego polskich górali-haftowany między innymi na góralskich spodniach. - Co ciekawe krakowski logotyp od razu został zaakceptowany przez międzynarodową komisję, a to sytuacja niecodzienna - mówi z-ca Prezydenta Krakowa d.s kultury i Promocji Miasta Magdalena Sroka. Nowy logotyp niesie ze sobą pewną symbolikę, historie i unikatowość, a także uniwersalność. Jego kolorystyka- biel, kolory niebieski i żółty nawiązują do barw miasta i Małopolski.

Jeśli Kraków zostanie wybrany gospodarzem ZIO w 2022 roku, Rynek Główny będzie pełnił ważne funkcje reprezentacyjne podczas igrzysk. Wyobraźmy sobie dostępne parkingi przy hotelach i mniej uciążliwy ruch komunikacyjny w centrum.

Tymczasem miasto wydało na opracowanie logotypu w trzech wersjach językowych 78 720 zł bruto.Od dziś działa także strona internetowa projektu ZIO Kraków 2022 - www.krakow2022.org.

Ambasadorami idei igrzysk zostali Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, Katarzyna Rogowiec i Mariusz Czerkawski.

Za tydzień na stronie zostanie udostępniony wniosek aplikacyjny dotyczący wizji i koncepcji Igrzysk.

AM/
Extra Trapez
Reklama
galeria zdjęć
komentarze
Reklama
Reklama
Intermed
Najczęściej czytane
    Reklama
    Reklama
    Mazda CX-60
    Pod naszym patronatem
    Partnerzy malopolskaonline.pl