Aktualności
Czwartek, 19 stycznia 2023 10:07
ul. 3 Maja w Makowie Podhalańskim do przebudowy
Jeżeli nie będzie odwołania wkrótce podpiszemy umowę na przebudowę blisko 400 m ul. 3 Maja w Makowie Podhalańskim - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
18 stycznia 2023 r. spośród dwóch złożonych do przetargu ofert wybrano tą złożoną przez firmę Eurovia Polska. Koszt prac został wyceniony przez firmę na 6,8 mln zł.W ramach przebudowy zaplanowana jest m.in. budowa pasów do lewoskrętów, wysp azylu na przejściach dla pieszych i przebudowa chodników. Był to drugi przetarg na to zadanie. Poprzedni został unieważniony po tym, jak wpłynęła tylko jedna oferta, znacznie przekraczającą zakładany budżet.
Zakres inwestycji
Do wyłonionego w przetargu wykonawcy należała będzie budowa na DK28 dodatkowych pasów do lewoskrętu w ul. Rynek i ul. Kolejową oraz dwóch wysp azylu na przejściach dla pieszych. Wymieniona zostanie nawierzchnia na drodze krajowej. Zaplanowano przebudowę dziewięciu zjazdów indywidualnych, chodników po obu stronach drogi, sygnalizacji świetlnej, kanalizacji deszczowej i sieci teletechnicznej. Wykonane zostanie doświetlenie dedykowane istniejących pięciu przejść dla pieszych na DK28 oraz ul. Kolejowej i ul. Kopernika. Wszystkie prace mają zostać wykonane w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.
Będzie bezpieczniej
W Makowie Podhalańskim droga krajowa nr 28 (czyli ul. Wolności i ul. 3 Maja) przebiega przez centrum miasta. Jest jednojezdniowa o jednym pasie w każdą stronę i obciążona bardzo dużym ruchem zarówno osobowym, jak i ciężarowym. Jest to główny dojazd z południowej części województwa małopolskiego do Wadowic i Zatora. Według pomiarów ruchu wykonanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21 średnio na dobę przejeżdża tędy ponad 16,6 tys. pojazdów. Liczba pojazdów w stosunku do poprzedniego pomiaru z 2015 r. wzrosła o 30 proc.
Na odcinku przewidzianym do przebudowy występują trzy skrzyżowania z ulicami: Rynek, Kopernika oraz Kolejową. Z powodu bardzo dużego obciążenia ruchem manewry lewoskrętu są utrudnione i ograniczają płynność ruchu. Przebudowa drogi jest konieczna, by poprawić zarówno bezpieczeństwo, jak i płynność ruchu.
komentarze