Rozmaitości
Środa, 27 listopada 2019 16:00
Coca-Cola przekazała gminom już 1300 żółtych pojemników do selektywnej zbiórki opadów
Zakończyła się druga tura przekazywania gminom żółtych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. W ramach tegorocznej odsłony akcji do gmin z całej Polski trafiło kolejne 640 koszy. Łącznie już 55 gmin z całego kraju otrzymało od Coca-Cola blisko 1300 żółtych pojemników na tworzywa sztuczne.
Od początku akcji w sierpniu 2018 zebrano do nich 150 ton odpadów. Działania są realizowane we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia w ramach globalnej ambicji „Świat bez Odpadów”. 120-litrowe żółte pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów ufundowane przez Fundację Coca-Cola zostały rozmieszczone w przestrzeni publicznej z dużym natężeniem ruchu (np. na terenach atrakcyjnych turystycznie, takich jak plaże, ogródki jordanowskie, obiekty sportowe czy też przystanki komunikacji). Przekazane kosze mają wesprzeć istniejącą infrastrukturę i zachęcać konsumentów do recyklingu, wzmacniając ich świadomość ekologiczną, a także wspomóc gminy w wypełnieniu wysokich unijnych norm w zakresie recyklingu. W ramach akcji odbyły się również szkolenia dla pracowników placówek oświatowych i urzędów miast na temat segregacji odpadów komunalnych, gospodarki odpadami oraz zmian klimatu.
– Zależy nam na tym, by opakowania po naszych napojach nie stały się bezużytecznym odpadem, ale wróciły do obiegu i zostały ponownie wykorzystane. Dlatego od lat edukujemy oraz prowadzimy z partnerami, organizacjami i samorządami szerokie działania wspierające recykling. Dzięki nim już w 2018 roku 63 proc. naszych opakowań zostało zebranych i przetworzonych. Wierzymy, że wspólne działania pozwolą nam skutecznie zamknąć obieg – mówi Gabriela Bar, menedżer ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services.
Akcja przekazywania gminom żółtych koszy przez Coca-Cola to wynik współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Działania prowadzone są już drugi rok, w ramach globalnej strategii firmy „Świat bez Odpadów” (World Without Waste). Zgodnie ze swoją ambicją, do 2030 r. Coca-Cola chce zebrać i przetworzyć tyle opakowań, ile trafia od niej do konsumentów. W tym celu firma zawiązuje partnerstwa z organizacjami branżowymi, innymi producentami, organizacjami pozarządowymi oraz samorządami, a także prowadzi szereg działań edukacyjnych, aby pokazać, że opakowania mogą mieć więcej niż jedno życie. Powstała również platforma wiedzy i inspiracji www.swiatbezodpadow.pl, która w przystępny sposób tłumaczy i zachęca do segregacji oraz recyklingu odpadów
mat. prasowe
komentarze