Rozmaitości
Czwartek, 6 października 2016 00:09

Rusza rozbudowa drogi wojewódzkiej w Krynicy Zdroju

Szybszy, bardziej komfortowy dojazd do Nowego Sącza i sieci transportowej TEN-T, poprawa bezpieczeństwa kierowców i mieszkańców oraz zmniejszenie szkodliwego oddziaływania pojazdów na środowisko - to tylko niektóre z korzyści rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 971 w Krynicy Zdroju. Umowę z wykonawcą inwestycji podpisali Leszek Zegzda z Zarządu Województwa Małopolskiego i Dariusz Reśko, burmistrz Krynicy-Zdroju.
– To kolejna ważna inwestycja, która w najbliższym czasie usprawni poruszanie się po Sądecczyźnie – mówi odpowiedzialny w zarządzie województwa małopolskiego za obszar transportu Leszek Zegzda. – Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 971 wpisuje się w największy w historii plan budowy małopolskich dróg. W ciągu najbliższych 7 lat na same inwestycje drogowe na Sądecczyźnie przeznaczymy aż 326,8 mln zł. W planach mamy między innymi budowę obwodnicy Muszyny, czy też rozbudowę dróg wojewódzkich: nr 968 Lubień – Zabrzeż, drogi Paleśnica – Bartkowa Posada – Dąbrowa oraz Zborowice – Krynica – dodaje Leszek Zegzda.

W ramach inwestycji, do lutego 2018 roku, przebudowany zostanie prawie 3,5 km odcinek drogi wojewódzkiej nr 971 w Krynicy-Zdroju - od skrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Zdrojową aż do rejonu skrzyżowania ulic Kraszewskiego z Ludową, na wysokości Cerkwi Objawienia Pańskiego.

Rozbudowa DW 971 poprawi szybkość i komfort dojazdu do Nowego Sącza, DK nr 75, ułatwi także połączenie regionu z Transeuropejską Siecią Transportową TEN-T. Zyskają zarówno kierowcy jak i piesi - dzięki inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców Krynicy, ograniczony zostanie poziom hałasu i spalin emitowanych przez samochody przejeżdżające przez miasto. W ramach projektu przebudowana zostanie nawierzchnia i skrzyżowanie DW 971 z drogami bocznymi, powstaną dwa ronda (na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Zdrojową oraz na skrzyżowaniu ulic Czarny Potok z Kraszewskiego) i remont mostu na Kryniczance. Przewidziano także przebudowę chodników, przejść dla pieszych oraz zatok autobusowych i peronów przystankowych.

Koszt całej inwestycji wynosi 18 mln złotych. 15,3 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, a 2,7 mln zł z budżetu Małopolski (przy współudziale finansowym gminy Krynica). Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego MACHNIK Sp. Z o.o. Mochanczka Wyżna.

opr.s/
Extra Trapez
Reklama
komentarze
Reklama
Reklama
Intermed
Najczęściej czytane
    Reklama
    Reklama
    Meles
    Pod naszym patronatem
    Partnerzy malopolskaonline.pl